Polatlı Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ulvi Sakarya yaptığı basın açıklamasında dört yıllık hizmet süreci boyunca yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Başkan Sakarya,” Öncelikle 1965 yılında kurulan odamızın eski yönetimlerinin üstün gayretleri ve çabalarından dolayı hepsine şükranlarımı sunuyorum.
Geçmiş dönemde özellikle Muzaffer Sevinçel Başkanımızın Organize Sanayi Bölgesi başta olmak üzere yaptığı çalışmalar takdire şayandır.Kendisine de bu anlamda ayrıca parantez açmak istiyorum.
Bizler göreve geldiğimiz günden bu yana hem yönetim olarak hem de meclis üyelerimizle üyelere en iyi hizmeti verebilmek için çaba harcıyoruz. 2013 yılı itibariyle sadece yönetimi değiştirmedik. Aynı zamanda üyelerimizin zihninde ki Ticaret Odası’nın sadece aidat ödenen ve belge verilen bir yer olduğu fikrini çıkarmaya çalıştık. İnanıyorum ki bunu da başardık.Güler yüzlü oda, anında hızlı çözüm ve üyelerle etkili iletişimi sağlayarak olumlu tepkiler aldık. Polatlı Ticaret Odası birçok ilki bizim dönemimizde yaşadı. ” dedi.
Yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Sakarya, Yönetim olarak ilk işimiz eski görüntüsünden arındırılarak yeni yüzüyle hizmet vermek için üyelerimize yakışan hizmet binamızı odamıza kazandırdık. Bu tadilat ile bizlere maddi kaynak sağlayan TOBB Başkanımız Sayın M.Rifat Hisarcıklıoğlu Başkanımıza minnet borçluyuz.5 yıldızlı hizmet veren oda olmak amacıyla ilk adım atmış olduk. Odamız ardından ISO 9001-2008, ISO 10002-14001 belgelerini alarak akredite oda olma yolunda ikinci adımı atmıştır. Kurduğumuz akreditasyon birimimiz hızla eksiklerimizi belirleyip iyileştirme yaparak kısa sürede Akredite 5 Yıldızlı oda olmayı üyelerimizle başardık.
Üyelerimize KOSGEB hibe ve destekleri hakkında danışmanlık sağlaması için ve Ankara’ya evrak taşıma derdinden kurtarmak için odamız bünyesinde Polatlı KOSGEB temsilciliğini kurduk ve 4 yıldır ücretsiz üyelerimize hizmet veriyor. KOSGEB temsilciliğimiz 4 yılda 1500’ün üzerinde işletme ziyareti ve 1200’ü aşkın işlemde bulunmuş, 534 kişiye girişimcilik destek belgesi vermiştir . Sadece bununla da yetinmeyip yine odamız bünyesinde İŞKUR hizmet Merkezi oluşturarak üyelerimizin işlemlerini daha hızlı çözmelerini sağladık. İŞKUR ve KOSGEB ile protokoller imzalayarak ilişkilerimizi güçlendirmiş ve bu sayede UMEM Beceri-10 kurslarıyla 224 kişi eğitim alarak işe yerleştirilmiş, 500’i aşkın kişiye Girişimcilik belgesi verilmiştir.
Yönetim olarak diğer kurumlarla ilişkimizi en üst düzeyde tutmaya çalıştık.Bunun için çalıştığımız kurum ve kuruluşlarla Stratejik Paydaş Çalıştayı düzenleyerek neler yapabiliriz konuştuk. Paydaşlardan alınan çıktılar tek tek değerlendirilerek çalışmalarımızı hızlandırdık,5 yıllık stratejik planımızı oluşturduk. Bu planda bizim önümüzdeki dönemdeki planımızı oluşturmuş olduk.
Ankara Kalkınma Ajansı,TUBİTAK gibi birçok kurumla projeler yazarak 5 Milyon TL’ye yakın bir parayı ilçemize hibe olarak kazandırdık. Bu projelerin çıktısı olarak Yüzlerce insanı girişimci yapmış 30’a yakın vatandaşımızı kendi işinin sahibi yaptık. Ayrıca bu projelerin sonucu olarak bir Kooperatif kurarak ilçemizde de bir ilki yapmış ve Şeker Pancarından bir ürün oluşturduk. İlçemizin markası haline gelen PANPEK Pancar Pekmezi ile tüm Türkiye’ye hem ürünlerin hemde ilçemizin tanıtımı yapılmıştır.
İlçemizde yine bir ilki gerçekleştirerek Ulasal bazda ilk Tarım Fuarını gerçekleştirdik. Bu sene de üçüncüsünü düzenleyeceğiz. Almanya, İtalya, Dubai gibi ülkelerde düzenlenen çeşitli dallarda ki fuarlara iş gezisi düzenleyerek üyelerimizin katılımını sağladık. Aynı zaman da Antalya’da düzenlenen YÖREX fuarın geniş katılım sağlayarak ilçemizde yetişen Kavun, Soğan, Çekirdek gibi ürünleri ücretsiz binlerce kişiye dağıtarak ilçe tanıtımına katkı sağladık. Kırıkkale’de düzenlenen Ayçiçeği festivalinde 10 stand açarak ilçemizin tanıtımını yaparak fuara damga vurduk.
Yaptığımız bu çalışmalar tabi ki aslında asli görevlerimizin dışında kalıyor. 4 yıllık süreçte asli görevlerimizi de en hızlı ve memnuniyet odaklı yapmaya çalıştık. Bunu da başarıyla yaptığımız üye memnuniyet anketleri ile de ortaya konmuş oldu aslında. 1000’in üzerinde yapılan üye memnuniyet anketlerinin sonucunun ortalaması %91 ‘lik bir memnuniyet yakaladık. Ufacık bir şikayeti bile olan üyelerimize anında geri dönüp çözüm ürettik.
Hepimiz biliyoruz ki gün geçtikçe teknoloji hızla gelişiyor. Oda olarak teknolojiyi yakından takip ettik ve 2015 yılında e-hizmet vermeye başladık.Bu hizmeti veren 365 odadan ilk 50 içerisine girdik. Kurduğumuz online işlemler sistemi sayesinde üyeler aidatlarını online olarak daha hızlı ve kolay yatırabiliyorlar. Aynı zamanda Türkiye’nin neresinde olursa olsun online işlemler sistemi ile istedikleri belgeleri e-imzalı olarak alabiliyorlar. Aynı yıl online işlemler sistemini daha da geliştirerek üyelerimizin cep telefonlarıyla uyumlu mobil uygulamamızı yaptık. Böylece üyelerimiz mobil uygulama sayesinde cep telefonlarıyla da online işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.
‘Yönetim olarak aslında göreve geldiğimiz günden beri en önem verdiğimiz konu eğitim. Hem oda personelini hem de üyelerimizi birçok konuda 15’i aşkın eğitim ve 600’ü aşkın katılım ile başarıyla tamamladık. ‘
Üyelerimize 2017 yılında düşük faizli 9,5 Milyon TL nefes kredisi dağıtarak ticari hayatlarına biraz olsun destek olduk.Nefes kredisi desteğimiz Mart ayında yeniden başlayacaktır.
Ticaret Odası Organize Sanayi Bölgesi göreve geldiğimizde epey yol almıştı, ama bizim dönemimizde tabiri caizse level atladı.Şuan da OSB’mizde 30 firmaya yer tahsisi yapılmıştır.Altyapı ihalemiz bu yıl tamamlanacak ve tam faal bir OSB’ye kısa zamanda kavuşacağız.
Sosyal yardımlar konusunda da her zaman ilçeye katma değer sağlayan odamız her yıl Ramazan ayında gıda, eğitim öğretim dönemi başında kırtasiye ve giyecek yardımı yaparak ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza destek olmuştur.
Zorunlu Meslekler içinde yer alan İnşaat ve Sanayi sektöründe MEYBEM A.Ş. ile birlikte 17 sınav açarak Ankara genelinde en fazla sınav düzenleyip belge düzenleyen oda olduk.Sınavlarımız halen devam etmekte olup başvuruları alıp 1 gün içinde sınavları düzenlemekteyiz.
Bu başarılarımıza kayıtsız kalmayan bağlı bulunduğumuz Birlik olan TOBB ,şahsımı hem Gümrük Turizm İşleri A.Ş. hem de TOBB Komite Üyeliğine layık görmüştür. Görüldüğü üzere kısa zamanda büyük işler başardık. Biz bunları karşılıksız yaptık. Yapılacak daha çok işimiz var, yeni dönemde yeni hizmet binası uluslar arası dış ticaret ,odamıza ek gelir kaynakları sağlamak en önemli hedeflerimizdir.
Son olarak tüm üyelerimize saygılarımızı sunuyorum ve yeni dönemde tüm üyelerimizden ekibimle yeni bir şans daha istiyorum Saygılarımla,
Sizlerle Daha İleriye diyorum.